Summa sidvisningar

lördag 4 juni 2011

Härliga Sommar!

Vilken underbar känsla det är att stiga upp på morgonen. Ta sig ner för trappan och sedan fram till fönstret där termomentern sitter. Och där upptäcka, att det är 23 grader i skuggan så tidigt på morgonen.
Då inser man helt plötsligt att underbara, härliga, sköna sommaren äntligen är här. Den känslan är nästan betalbar.
För några månader sedan visade samma termometer -32 grader när jag tittade på den. Brr, så kallt det då var. Men nu så har kvicksilvret dragit sig 55 grader åt rätt håll och jag kan inte göra annat än att njuta och le av värmen.


Ska sätt mig på cykeln och trampa de ca 300 meter jag har till OK. Där utanför bensinstationen står en kvinna och säljer plantor. Och idag har jag tänkt göra årets stora trädgårdsinsats och plantera de blommor som vi skall ha. Jag gör det kanske någon dag för tidigt, med tanke på att det hänt någon gång tidigare, att det blivit frost i början av juni. Men i år har jag beslutat mig för att det inte blir någon frost och därför åker blommorna ner i jorden idag.

Och om det skulle visa sig att det blir omslag i vädret och kvicksilvret dra sig neråt så får jag väl täcka över blommorna.


Härliga, härliga sommar ÄNTLIGEN är du här.. Så jag har längtat efter dig!!

6 kommentarer:

  1. Ja härliga härliga sommaren.. Man njuter i fulla drag av den härliga värmen.. Och det gäller att passa på för det skulle bli sämre väder och kallare i nästa vecka.. Iaf här nere hos oss..

    Ha en fin natt och en bra söndag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Ja härliga underbara sommar, äntligen är den hos oss igen, hoppas vi får njuta av mycket värme i år.
    Massor av kramar till dig vännen.

    SvaraRadera
  3. Det är så skönt att sommaren är här och tänk jag har 6 arbetsdagar kvar innan semestern!

    Har varit in ett antal gånger och kollat om du skrivit men icke......men idag fick jag läsa flera!

    Ha det gott och lycka till på den fortsatta resan!

    Kramelikramen / Maritha

    SvaraRadera
  4. Nu när sommaren kommit känns det som att vissa dagar hinner jag inte med att skriva och läsa i både "Kom i form", vanliga FB-sidan och så här i denna blogg. Det har bara blivit som så att denna blogg har fått stå tillbaka då. Men till hösten ska det bli kontinuerligt:) Hoppas att denna sommar kommer bli toppenbra, med en massa sol och värme. Det behövs efter denna långa kalla vinter.

    Kram till er alla från mig:)

    SvaraRadera
  5. Ja det är helt underbart :-)är det. Fint med allt som växer och frodas med (fast inte ogräset ;-)

    Ha det så gott i värmen !!! Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Nu du gumman, kan jag kommentera igen.. :o))

    Ha en underbar midsommarvecka.. // Stora kramen Annelie

    SvaraRadera