Summa sidvisningar

onsdag 18 maj 2011

Abra kadabra!

Om jag kunde trolla så skulle jag nu veva med trollstaven för fulla muggar och hokus pokus skulle de grå tunga regn molnen skingra sig och solen skulle stråla från klarblå himel. Sisådär 25 grader skulle termometern visa. "Barometervärken" skulle vara som bortblåst!

Alla volanger kring kroppen skulle vara borta och i garderoben skulle det hänga kläder i storlek 38. Astman, allergin, GAD:en, sporrar, fotinflammationer och myalgin skulle vara ett minne blott. Jag skulle kunna kunna dra in pollen i ett andetag precis som vissa andra människor drar i sig annan skit genom näsan. Jag skulle kunna gå promenader i -30 graders kyla och även kunna rulla mig runt i gräset. Sötsuget detta eländiga sötsug det skulle aldrig mer plåga mig.

Förlovnings- och vigselringen som av någon händelse blivit lite för små skulle sitta på mitt vänstra ringfinger utan risk att de sväller fast.

Jag skulle våga flyga!! Jag skulle inte behöva sitta på ett tåg igen för att ta mig till Medelhavet eller för att hälsa på Lisa. Henkes kusin Malin och hennes familj som bor i Australien och som vi är bjudna till skulle få besök.

Jag skulle även svänga staven för att vännerna i "Kom i form" gruppen skulle bo närmare varandra. Ja inom en radie av högst ca 15 mil, så vi skulle kunna träffas precis när vi har lust.

Fred på jorden och kärlek mellan människor. Ja, det finns mycket jag skulle veva trollstaven för..

En del saker behöver jag inte ha en "trollstav" för att åstadkomma och det är att såsmåningom få se kläder i storlek 38 i min garderob och att få på mig ringarna. Flygskräcken går jag i terapi för att få bort. Mina sjukdomar kommer säkerligen många av dem att bli bättre i och med att jag går ner i vikt. Men det skulle gå betydligt fortare att genomföra förändrigen om man kunde trolla:)

Nu kurrar magen och det är dags att dricka en soppa. Få se vilken jag ska välja nu då.. Fick en massa Xtravaganzasoppor av min lillebror så nu kan det minsann bli lite problem att välja ibland. Men det är ett minimalt problem.

Hoppas mina vänner att solen lyser över er och att ni alla får en toppenfin onsdag!

Kramelikram från mig..

3 kommentarer:

  1. Ja tänk om vi kunde trolla........ :-)) Jag kan tänka mig att de som aldrig varit sjuk eller haft något besvär av något slag skulle vilja trolla andra saker än du och jag!

    Kram bästa Marianne

    SvaraRadera
  2. Det tror jag också kära Maritha!

    Kram M

    SvaraRadera
  3. Jag skulle jätte gärna låna den trollstaven om du någonsin hittar den....det ska väl gå bra om vi ska bo närmare varandra kan jag ju låna den över dan bara ;)) Kram vännen

    SvaraRadera