Summa sidvisningar

fredag 20 maj 2011

Golvad!

Att inte få luft är nog bland den hemskaste känsla man kan ha. Paniken ligger nära många gånger. Det är tur att astmamedicinen bara är en armsträckning bort på nätterna och morgonen.

Jag blev väckt av min kära make i natt för att han vaknade av att jag kippade efter luft. Och det gjorde jag verkligen upptäckte jag när jag vaknade. Det känns lite obehagligt att jag var i så djup sömn att jag inte vaknade själv av denna andnöd. Det var bara att dra i sig nya doser Oxis!
Jag gick och lade mig tidigt igår och inhalerade då två doser Oxis och det kändes bättre men inte helt bra. Men så pass bra att jag kunde somna.

Pollensäsongen är verkligen inte rolig! Man andas in detta elände i sina redan inflammerade luftrör och inflammationen bryter ut än värre. Och sedan får man lida. När man inte får åt sig syre som man ska så blir man också så otroligt trött.

Det är länge sedan jag gick och lade mig kl. 22.15, men igår orkade jag inte längre var tröttare än tröttast. Det blir så när jag inte får i mig syre.
Jag har varit inne sista dagarna, men det spelar liksom inte roll när eländet bruit ut..

Henke har bilen till jobbet idag, men om den hade varit hemma hade jag åkt till vårdcentralen för att få hjälp att få till andingen. Jag har inte mer än 500 meter dit, men det är för långt att gå när jag är så här pass dålig och för det andra vill jag inte andas in mer pollen. Vi får åka till jouren i kväll i stället. Skulle det försämras än värre ringer jag hem honom.

Nu till någonting helt annat som är glädjande! Solen har kommit tillbaka och inte ett enda grått moln syns på himlen. Fåglarna kvittrar igen och det är en helt annan sång än igår. Den går liksom i dur.

På söndag är vi bjudna på min tremännings dotters konfirmation i Luleå. Det skall bli så roligt att få vara med på den. Det är inte klokt att Anna, denna lilla gulliga "skruttunge" redan hunnit fylla 15 år. Om jag nu inte orkar tar mig in till stan i morgon, så får det bli ett konfirmationskort med pengar i. Hon skall åka med kören sin till Paris den 10 juni och hennes mor sa att hon önskar sig pengar. Kicki (modern) ska också följa med som ledare på denna resa. Vi har fått lov att skicka med havregryn, Marabou choklad och en Elle till Lisa. Hyggligt Kricko!!

Sedan på måndag, ska jag åka och hälsa på vännen Maritha i Boden. Det längtar jag verkligen efter att få göra. Ska passa på att gå in på "Bekväma skor" när jag ändå är där. Behöver ett par lite finare skor. Jag älskar mina sandaler och Asics skor och känner mig helt säker på att mina fötter kommer att älska ett par nya fina "fin skor" från den butiken..

Idag kommer inte många knop att bli gjorda här hos oss. Men tvätten som hänger på torkställningen ska jag vika ihop och lägga undan. Sedan ska Jakob Eklund få fortsätta att läsa ljudboken för mig. En himla trevlig underhållning tyckker jag:)

Hoppas att solen lyser över där just du befinner dig! Ha en finfin dag...

2 kommentarer:

  1. Hur det känns att inte få luft vet jag, fast jag inte har någon astma eller allergi av något slag (och det är jag väldigt tacksam över) Men när jag bröt min fot första gången skulle dom bara ta ryggmärgsbedövning under operationen, den tog så illa så jag blev bedövad alldeles för långt upp och jag kunde inte andas under en kort stund innan de upptäckte hur det var ställt...Det var fruktansvärt. Ett och ett halvt år senare var det dax igen, jag bröt foten så illa så att en operation till var nödvändig, men då sa jag att jag ville bli sövd, inte en gång till med en sån bedövning, och det fick jag, bli sövd alltså. När jag fick knäprotesen sa dom också att dom gjorde den under ryggmärgsbedövning, men jag vägrade, så jag slapp.
    Krama om våran kära Maritha och ha det riktigt mysigt tillsammans med henne. Hoppas dina fötter får ett par nya fina skor.
    Kram till dig, hoppas du snart får hjälp med din andning<3

    SvaraRadera
  2. Usch vad hemskt att inte få luft.. Jag hade ju pollenallergi när jag var yngre men det har försvunnit.. Fast i år vet i tusan om inte den grymma trötthet jag har just nu ändå inte har lite med pollen att göra..

    Kul med konfirmation, det skall vi ha här i sommar då Patricks äldsta dotter sommarkonfirmeras..

    Hoppas du mår bättre nu ikväll och att du får hjälp med din andning..

    Hälsa fina Maritha..

    Kram Mia

    SvaraRadera