Summa sidvisningar

söndag 15 maj 2011

Jag fixade det!

Idag är en glädjens dag! Jag har lyckats fixa bort 5,2 kg och har i och med det passerat mitt första delmål som är 5 kg. Jippi! Jag känner mig så duktig och välmående.

Jag måste säga att de här två första veckorna har gått riktigt bra. Men inte undra på det, med all stöttning, peppning och glada tillrop som jag fått av många fina goda vänner.
Jag är väl medveten om att det kommer att komma hårdare dagar och veckor då kilona sitter som klistrade på kroppen. Men de dagarna får jag ta då de kommer. Nu tänker jag må väl i den känsla jag har i kroppen just nu.

Min vänstra fot som bråkat med mig en längre tid har blivit mycket bättre. Och när man tänker efter så är det mer underligt att den inte har protesterat tidigare. Tyngdlagen drar ju neråt och jag har inte varit så snäll mot mina stackars fötter. De har fått bära för tungt i allt för många år nu. Så min present till mig själv för dessa -5 kg är en härlig fotbehandling.

I helgen har min underbara lilla mamma hjälpt mig med både stor kok och storstädning. Något som jag är henne innerligt tacksam för. Det är bra mycket roligare att städa då man har någon att prata med Samtidigt. Dammtorkning är ju ingenting Henke gillar att göra, han dammsuger och skurar, medan jag jagar dammet på möblerna. En uppdelning vi är rätt nöjd med.

Igår fick vi besök av några av våra allra bästa vänner Familjen Edvardsen. Ja, deras äldsta dotter Lena var inte med. Hon var hemma och tog hand om sin hundvalp Peik. Det börjar nästan bli en tradition att de kommer till Sverige den helgen det är Eurovision song contest. I alla fall så var det här andra året vi såg det tillsammans med dem.
Jag är rätt nöjd med vinnarlåten i år och det är inte ofta jag är det. Lite trist bara att det är så mycket kompisröstande länderna emellan.

I kväll blir det till att bänka sig för att se ishockeyrysaren VM finalen mellan Sverig och Finland. Håller tummarna för de våra! HEJA SVERIGE!!!

4 kommentarer:

  1. Jag har sagt det innan idag, på fb, och säger det igen.. GRATTIS!!! Du är så himla bra..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Tack, gulle Mia!

    Stor kram från mig..

    SvaraRadera
  3. Verkligen duktigt av dig Marianne!

    Hoppas du inte blev allför besviken när svenskarna förlorade så stort!

    Kram Maritha

    SvaraRadera
  4. Jag visste inte att Sverige förlorade förrän nu! Men ett silver är inte fy skam det heller, vi kan ju inte fordra att de ska vinna jämt! Och Eric Saade kom ju trea, det var också bra om man jämför några år tillbaka! Men DU Marianne, får verkligen ett GULD och en GRATTISKRAM från mig/Agneta

    SvaraRadera