Summa sidvisningar

måndag 16 maj 2011

Tuta och köra!

Idag känns det mer som höst än att det snart är försommar. Himlen är grå, det är kyligt och regnet hänger i luften. Men inuti oss lyser solen idag för i eftermiddag hämtar vi vår nya bil, direkt efter att Henke slutat jobba.

Jag är rätt imponerad. Vi blev lovad att hämta den i slutet av vecka 19 och lite förskjutning blev det, men endast med en arbetsdag. Bra jobbat måste jag säga! Bilen stod för två veckor sedan nere i Malmö och den skulle fraktas med tåg till Luleå för att sedan vidarebefodras till Piteå. Sedan väl på bilfirman skulle den lackskyddsbehandlas, krok skulle sättas fast och service skulle den genomgå med mera. Man kan som säga att det gått på räls..

Jungfruturen går för oss på direkten till Luleå. Vi ska hälsa på våra norska vänner och även en snabbis förbi lillebror och hans familj. I kväll kommer vi nog tuta och köra!

Tuta och köra kommer jag att göra även med mina soppor. Men jag har känt av sötsug för första gången på dessa två veckor. Jag känner mig rätt trött och undrar just om det kan vara bristen på sömn de sista tre nätterna som gör att sötsuget triggas. Jag tror nog att det är så.

I kväll blir det att lägga sig mycket tidigt. Senast 22.30 ska huvudet ha landat på huvudkudden. Spelar ingen roll om jag inte är trött. Är jag inte det så ligger jag och läser tills jag blir det. Nu är det på hög tid att börja vrida sömnklockan tillbaka!!

Ha en bra dag allihopa!

3 kommentarer:

  1. Så kul med ny bil :-) Hoppas den är till belåtenhet nu med och kör försiktigt..

    Bristen på sömn är det ju säkert som gör att du är trött och kanske att du just äter soppor kanske..

    Hoppas du an somna tidigt och att du sover bra och vaknar utvilad..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni är nöjda med er nya bil.
    Sötsuget kommer säkert av att du är trött, det är ju vid de tillfällena som sötsuget brukar komma, när man vill ha något som piggar upp.
    Hoppas du klarar av att hålla dig, om inte så kanske du kan nöja dig med en ruta mörk choklad.
    Jag har börjat med soppor idag och håller tummarna för att det ska visa sig att jag är lika duktig som du.
    Kram och hoppas du kommer i säng tidigt i kväll.

    SvaraRadera
  3. Mia och Annelie: Vi är verkligen nöjda med den och har inte än hittat någonting som vi inte gillar med den, men det kanske kommer med tiden.

    Jag önskar dig massor av lycka till med soppdieteten Annelie! Hoppas att du ska tycka den är lika bra som jag gör. Tummarna är hållna! Jag fick igår av min yngsta bror olika Xtravaganzasoppor som blivit över, så nu har jag en del soppor att variera med och det känns bra..

    Ha det så bra ni båda!
    Kram Marianne

    SvaraRadera