Summa sidvisningar

lördag 21 maj 2011

Konfunderad!

Ja, nu är jag allt lite konfunderad!! Efter att ha känt mig bättre igårkväll, så har jag efter denna natt blivit sämre igen. Nu börjar jag undra om det är något i vårat sovrum som jag reagerar på?
Jag storstädade rummet förra helgen och dammsugit det har jag gjort i veckan, så damm tror jag inte på. Jag blir inte riktigt klok på vad det kan vara.. Men jag hoppas på att ha svaret snart.

Henke är i skogen och röjer. En arbetskompis till honom som har skog har lejt in honom för att röja 8 hektar skog. Och en annan kille har hyrt in honom för att fälla 40 fröträd. Så han har lite jobb att utföra på sin fritid.
Varje vår brukar han ta på sig lite skogsarbete för att få in lite extra kosing, så han kan renovera lite under sommaren. Renovering är ju ett av hans stora intressen. Och det intresset är jag han hustru mycket glad över att han har:) Han började ju sin yrkeskarriär med att jobba tolv år i skogen. Och jag vet att han tycker det är roligt att få komma ut i skogen och praktisera sitt gamla yrke.
Vi har ju en liten skog bakom vårat hus som han håller på att frisera. Men det går inte att fälla så många träd där varje år. Han hinner inte stilla "motorsågslustan" på dessa träd..

I morgon konfirmeras min tremännings dotter och vi är bjudna att vara med. Min tremänning står mig nära som en syster och vi har haft mycket roligt tillsammans genom åren. Så nu när dottern ska konfirmeras är det självklart att vi vill vara med på den .
Denna konfirmandgrupp är en sjungande sådan. Så i kväll skall det vara konsert i Örnäsets kyrka i Luleå. Tyvärr så är jag inte i den formen att jag orkar vara med två dagar. Är alldeles för trött för det. Men i morgon sitter vi i kyrkan kl. 11 och är med på fikat efteråt. Sedan bär det hem för att vila upp sig. För på måndag skall jag vara laddad och klar för en Bodentur..

Solen som lyste så fint igår lyser med sin frånvaro idag. Jag hoppas verkligen att den snart behagar att stanna ett längre tag och att den vill komma med lite värme. Det är bara nio dagar kvar så går vi in i sommarmånad och 19 dagar kvar till skolavslutningen.. Nu behöver vi värme så att sommarkänslan infinner sig..

3 kommentarer:

  1. Hoppas du kommer på vad det är som felar. Nåt du inte tål i sovrummet, tydligen (?) Antar att ni har kollat så det inte är nåt med huset?!..

    Vad roligt med konfirmationen, hoppas du orkar med den och Bodenturen <3

    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hittar vad det är som du inte tål och att det är lätt att åtgärda..

    Konfirmation är alltid kul, vi har en sådan i sommar med..

    Ha nu en fin fortsatt helg..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Mina vänner.. Det var Lisa som kom på felet. Jag lade mig i sängen för att säga godnatt till Henke med kläderna på mig. De kläder jag haft på mig då vi kom hem efter att ha besökt både min äldre bror och svågern. De har ju massor av djur och det har väl fastnat både det ena och andra på kläderna under dessa besök. Ocn jag lyckades få över dessa allergener i sängen.
    Efter att ha bytt sängkläder har denna morgon varit betydligt bättre om ändå inte perfekt..
    Det tar nog några dagar innan allt är Ok igen.

    Kram Marianne

    SvaraRadera