Summa sidvisningar

söndag 15 maj 2011



För några veckor sedan var Henkes äldsta dotter hemma med sina tre djur. Katten Assar, som är en riktig utekatt, passade på att visa vad han tänker ägna sig åt till sommaren när han kommer upp. Helt plötsligt när jag tittar ut genom fönstret får jag se honom sitta ovanpå fågelboet och med stor iver försökte han känna efter om det fanns någonting där inne att fånga. Som tur var hade vi inte fått någon hyresgäst där då. Men nu är det fullt fågelliv i buskar o träd. Och en Blåmeshona har flyttat in.

Nu kan jag inte annat än undra hur det skall gå för henne i sommar? Jag hoppas innerligt att jaktlyckan kommer att bli dålig för kära Assar, när det gäller Blåmesar och andra fina fåglar. Att han tar en och annan mus det gillar jag bättre..

3 kommentarer:

  1. Vilken tur att det inte fanns hyresgäster i boet :-)
    Grattis till de 5 kg...jättebra jobbat !!!

    Ha en fin måndag !!! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Javisst var det tur! Men jag undrar just hur vi ska lyckas få fågelmamman att överleva. Katten verkar tycka att han har en skyldighet att hålla koll på just denna fågelholk:)
    Ha en fin måndag du också Annika!

    Kram från mig!

    SvaraRadera
  3. Ni får sätta ett fårnät så han inte kan komma åt men fåglarna flyga in, kanske..

    De är påhittiga de där katterna, jag hoppas att både de vuxna och de blivande barnen klarar sig..

    Kram Mia

    SvaraRadera